Uni first post berbentuk karakter penulisan

Bingkisan test feeling untuk cerita yang uni hasilkan yang bertajuk 'Penghujung Cintaku' .


Assalammualaikum para reader aku yang dikasihi..........

This is my first post..... first post tu,macam pertama kali lah kan????
Dah aku bina blog ni pada hari ni.. .. .....

jika ini yang pertama kali kita bersua,,maka wajarlah aku memperkenalkan diri aku dahulu kepada kalian kan ?
Nama aku Nur Ilaila Iman Binti Abdullah.... usia aku,dah menjangkau 17 tahun..... so,,im SPM candidates for this year...
Aim aku reka blog ni hanyalah untuk meluahkan perasaan....melepaskan rasa yang terpendam.....
Aku rasa aku PERLU melepaskan rasa ini ke 'sesuatu' sebab aku rasa dah terlalu berat beban yang aku tanggungi,rasa yang ku alami.....

Aku terus buat account di blogger.com ni lepas Neny perkenalkan website ni pada aku.Yalah,,sekurang-kurangnya,taklah aku selalu je resah kan sebab tanggung sorang-sorang..


Aku mulai kisah aku ni dekat stage one lah ya?? iaitu masa first sekali aku meet orang yang dah buat aku rasa apa itu rasa tersiksa yang telah menjadi beban di dalam diriku...


Aku first meet dia pun,time aku datang lewat buat yang... err... aku dah lupa ! ni semua angkara.... aku terlalu KERAP datang lewat ke sekolah.....
Time tu,,macam biasalah,aku terus je masuk ke sekolah walhal bunyi loceng dah berbunyi time aku masih berada di parking lot ibu-bapa..iaitu,diluar pintu pagar sekolah....
Gila babeng tak terkejut time tu?? kan dah aku korban tak makan pagi tu asalkan tak lewat sampai sekolah...... dah aku susah-susah jalan dari belakang so nama aku taklah kena tulis lagi.... haiyahh!! tapi,,,kesudahannya,??? ermm....

Well...feel lucky lah cuz time tu aku nampak Johan je jaga pintu pagar.. ngeee~ kalau Johan yang standby depan,,no prob lah kan??konfem dia tak tulis nama aku....sebab dia tu suka dekat aku.. *im not perasan but this is real ! dia selalu hantar surat dekat aku yang dia nak jadi balak aku malah berani cakap face-to-face dengan aku pasal hal tu...... but,, u know me.... aku bukannya senang sangat nak terima orang ni jadi orang special dalam hidup aku melainkan aku sendiri yang mengakui dan merasai yang dia tu memang special bagi aku....even tho aku ni,lagak macam budak vetron sekolah,but im lose dengan konco-konco aku kalau bab balak..... aku bukan pernah ada balak......sebab.....................aku tak pernah lagi suka dekat orang apalagi nak buat relat..hishh..jauh sekali ya??
Sampai,,wether u beliv it or not,,ada separuh murid di sekolah aku anggap aku ni LESBIAN.. ouh men..please lah..im not lesbian cumanya hati aku belum terbuka untuk sesiapa lagi.....

K,,back to story, aku trus je lah lalu..and,,seems like keadaan ok-ok je... Johan adalah tegur aku kata aku datang lambat lagi,tapi takdalah nak tulis nama aku...... so,,kiranya macam dia usik-usik je lah...aku just senyum dekat dia then terus jalan.... tapi !!! ada yang ganggu niat aku tu ! u know who???
sape lagi kalau bukan PKP Ganesh A/L Chandran tu??? dia tu ....hurr ! memang tak dapat dinafikan..memang since aku bru msuk form lagi dia suka buat hal dengan aku sampai dulu time form 2 aku hampir tumbuk muka hitam dia tu but dihalang oleh BFF dia yang kurus lonjong tu... so,,kesudahannya,, BFF dia tu lah dapat se-das kaw-kaw aku.... ingat lagi aku time tu ehh?? and,,start di situ lah ramai yang anti aku dekat sekolah and aku dipindahkan ke kelas hujung even aku sebenarnya selalu score dalam exam.Tumbuk budak lelaki tu....kau adaaa?? kau tumbuk sekaum je berani kan?????

Wahh,,berani-beraninya si Ganesh tu tarik tangan aku pastu bawa aku berhadapan dengan si Johan tu..?? BUKAN MAHRAM lah wehh *but,dia taktahu kott sebab dia tu bukannya islam....
dia siap fitnah-fitnah aku lagii wooo..dia kata aku ni cikaro Johan??? heyyoo.. im not like that lah.... aku bukannya minat dekat Johan......Seriously,at that time,, macam nak tikam-tikam je batang leher dia tu biar mampus sekali.. ! then,,at the same time jugak... aku terrrr-pandang sorang mamat pengawas jugak ni.....dia berdiri betul-betul di sebelah Ganesh and dia asyik-asyik perhatikan aku.. From tingkah laku nya tu lah yang menarik aku untuk pandang dia lelama jugak..... aku tahu boleh jadi zina mata,tapi entah kenapa.... kalau aku tak pandang,,,macam ada rasa RUGI,TAK PUAS HATI, and......... bermacam-macam lagi lah.... Tapi,,aku sedar jugak..if keadaan ni berterusan,alamat kena fitnah oleh si Ganesh lah lagi aku ni..dia mesti tuduh aku suka dekat pengawas tu.....Kalau mengikut mata aku,budak tu hensem gilaa woo ! dahlah tinggi,and,,kalau tengok dari lengan dia tu,,tough kot.. tapi,,bentuk badan dia kurus.. errr..cane nak explain ehh?? macam sape ehh body shape dia??sat fikir dulu.........
haaa ! macam athlete tu lah..tough tapi kurus... hahaa...memang  ciri-ciri yang aku cari lah pokoknya *sejak bila ehh??
Kulit dia,tak hitam..tak putih.. yang sedang-sedang je.....style rambut... kalau dari segi pemerhatian aku,,style punk kott??? tapi,,kemas jika dilihat.... *memey lah kemas..kalau tak kemas,, mana boleh lepas disiplin..mana boleh jadi pengawas.....
Hish..pokoknya,,smart lah !!!

First time aku nampak mamat tu,,aku macam dah angau lah plak..everyday,everytime and everysec,, aku asyik ingat budak tu..............
Satu perangai dia yang boleh buat aku macam nak terkinja-kinja macam orang utan is...... dia suka sangat tengok-tengok aku lah.... kalau rehat,if dia tak bertugas... for sure dia mesti pilih meja yang ada di depan meja dimana aku duduk if makan di kantin..as example..


1          2          3

4         6          7


if aku duduk di meja nombor 7, dia akan duduk di meja nombor 3 atau 2..... Tapi,,kalau ikut pemerhatian aku,, jika aku duduk di meja nombor 7 sebelah kiri, dia akan duduk di meja nombor 3 sebelah kiri jugak atau di tengah dan kalau di meja nombor 2, dia pilih sebelah kanan.....but,,IF aku duduk di meja nombor 7 di sebelah kanan,,aku sudah pasti yang dia akan duduk di meja nombor 3 di tengah atau di kanan... Pelik kan dia?? tapi,,aku takdalah syak sesuatu yang diluar jangkaan......kalau aku terr-syakk pun..sendiri mau ingatlah.. hihiii......
And,, setiap kali perhimpunan,,mesti dia jaga dekat barisan kelas aku..... And..kadang-kadang tu kan,,adalah mungkin dalam beberapa kali aku duduk dihadapan dia if aku lambat sampai ke tapak perhimpunan. But.. yang anoyyingnya kalau aku duduk depan dia...dia balik-balik pinjam 'barang' dekat aku.. such as.. 'pen,paper,pencil.....' .. kalau aku cakap dekat dia 'takda kau punya kea?' mesti ada jea alasan yang dia bagi.... and,alasan dia tu..kekadang munasabah and kekadang langsung tak logik!!

And,,u know too what??dia ni,juga yang telah merubah hidup aku.... aku dulu agak samseng lah disekolah..peraturan sekolah macam takda kick dengan aku....
kalau cikgu larang bagi fesyen rambut such as blow atau warnakan exept rebonding,takpe......
aku pergi buat plak apa yang cikgu larang.... wanna know what i do????
apa lagi,aku pergi geritingkan lah rambut aku then aku letak moss...biar dia berkilat ala-ala japannese girl..,, then aku ikat dua atau ikat 1 je... pony,,aku belah siring...kalau pony,,aku tak jasi fesyen lah..biar je dia lurus... hiii~
Sejak berjumpa dia,,,aku dah rebonding rambut aku..... pony dah aku potong sampai paras bawah kening..... aku nampak betul-betul macam budak korea dengan kulit aku yang putih kepink-pink an tu......
And,,since cikgu dah sedar perkembangan aku,,cikgu pindahkan balik aku ke kelas sains.....
Aku katakan berubah kerana dia sebab................................ hati aku yang keras macam batu tu,,terus jadi luluh bila tengok dia.....so,,dengan tak semena-mena perkara yang aku dengan Imani kembar tu,,terbongkar bila aku dah tak tahan budak tu asyik-asyik bela adik aku.. T.T

Since that day,,aku pun..mulailah rapat dengan mamat tu yang aku just panggil Aliff..... Kita orang dah jadi macam kawan tau...... but,,kekadang tu,bergaduh lah jugak............. bergaduh tak lama........ sebab nanti dia akan datang balik kata nak pinjam stapler lah,selotep lah, buku lah,minta kertas lah... hahaaiiy !

But,,, aku hairan.. last week..kitaorang gaduh lagi...... time nak buat revision..si Ganesh punya pasal lah ni yang buat aku dengan Aliff gaduh sampai nak dekat seminggu kott ! biasanya,,just sehari-dua or beberapa minit... :( ..... Ganesh tu lah...kata aliff suka aku lah,,,, tangkap cintun dengan aku lah...... tak ka aliff marah?? sapelah yang nak dikata suka dengan 'seseorang' tu padahal dalam hati kata NO WAY ... ??Yang buat aku berang jugak dengan Aliff tu,,dia nyaris nak sebut perkataan lucah tu dekat aku.. :( .. F_CK .. :( . walaupun just nada 'fff' tu kedengaran,,tapi aku dah dapat agak dah apa ayat seterusnya.... so,,aku tolonglah sambungkan untuk dia ayat yang dia 'agung-agung'kan sangat tu sampai susah nak sebut....

start dari situ kitaorang masam je.... no tegur-tegur dah... pandang muka pun macam dah tak sudi dah..*hamboiii
Kalau berselisih pun,,like buat-buat tak nampak je.... kekadang kalau aku online fb tu... aku nampak ayat-ayat jiwang yang membawa maksud seseorang 'merajuk' ,,aku terus ter'touching' ...mak aiyhh??hahaaa.... ahaaa.. betullah... macam yang page 'awak,kalau awak marah saya...jangan lama-lama..sebab nanti saya rindu dekat awak....' ... teheheee.... setakat ni,,tu ayat dia yang paling power buat aku.. nak je aku confess dekat dia macam tu,,,tapi aku MALU ! maybe..one day,aku aka cakap camtu dekat dia and hope after that dia dah tak marah aku..............

No comments: